Top Gear Nissan Gtr На Русском.

Топ Гир 11 сезон 4 серия

4-й выпуск 11 сезона Top Gear Nissan начнется с вопроса, который ведущие позаимствовали у Радио 4. «Может ли автомобиль быть произведением искусства?» Большинство специалистов уверенно говорят «Нет!», но они ведь не видели последнее творение Alfa Romeo.

Эта модель названа Alfa Romeo 8C и Джереми считает, что это просто самый красивый автомобиль всех времен. Он не бросается в глаза. В нем нет ничего революционного, а в некоторых ракурсах его и очень красивым не назовешь. Вспомните слова Френсиса Бекона, который сказал: «Нет такой красоты, которая не имела бы какой-то странности в пропорциях». И он прав. Например, посмотрите на эту машину. Она классически безупречна, как Ferrari Ditona или дом в георгианском стиле. Вы наверное ожидаете, что и звук она издает классический, словно сладкозвучная скрипка в руках ангела, но нет…

К сожалению изготовлено всего 500 экземпляров Alfa Romeo 8C . Поэтому вам вряд ли удастся увидеть хоть одну такую машину. Но если такая проедет хотя бы в 30 км от вас, вы можете быть уверены – вы ее точно услышите.

В некоторых автомобилях тюнингованные глушители, поэтому издаваемый ими звук фальшив, как улыбка шлюхи. Но эта машина звучит по-настоящему, она звучит потрясающе. Как она покажет себя во время пробного заезда вы увидите в 4 выпуске 11 сезона Top Gear.

Джереми отправился в Японию, не в силах ожидать целый год в предвкушении знакомства с новым Nissan GT-R, ведь в Англии в продажу он поступит несколько позже. А точнее, не раньше, чем через целый год.

Его скорость достигает 308 км/ч. Эта модель очень далеко ушла от старого 120Y. Например, ее двигатель собирается в изолированном помещении, чтобы предотвратить микроскопические расширения компонентов в процессе сборки. Ее шины наполнены чистым азотом, потому что считается, что обычный воздух слишком нестабилен. Никто так раньше не делал машины. Мировая авто пресса восхваляет ее как флагман автостроения.

Естественно, было бы лучше, чтобы эту невероятную машину испытал один из гонщиков Top Gear, но для этого сюда пришлось бы приехать и коллегам Джереми.

Но они-то уже тут как тут. Что же нас ждет впереди? Смотрите 4 выпуск 11 сезона Top Gear.

Пробег начнется с HAKUI, где сейчас находятся ведущие, то есть с западного побережья, через всю Японию. Это примерно 680 км до NOKOGIRI YAMA, где находится статуя Будды дорожной безопасности. Куда бы они не поехали, ведущих ждет самая эффективная в мире система общественного транспорта. И большую часть времени Джеймс и Ричард проведут в скоростном поезде, развивающем до 300 км/ч. А Джереми предстоит ехать на Nissan GT-R и по дорогам с ограничением скорости в 100 км/ч, где полицейские стоят через каждые 200м. Вдобавок, ему придется ехать через Токио, один из самых загруженных городов мира.

Итак, ровно в 8:11 утра гонка началась. У Мея и Хаммонда было ровно 25 минут, чтобы добраться до города, найти вокзал и сесть в первый поезд. Джереми считает, что у его коллег столько пересадок, столько видов транспорта, что их шансы нигде не ошибиться практически равны «0». Они обязательно где-то допустят ошибку. Но так ли это? И как пройдет столь увлекательная гонка между флагманом автомобилестроения и самой совершенной системой общественного транспорта, и тестирование новинки в одном флаконе вы увидите в 4 выпуске 11 сезона Top Gear.

В этом выпуске вас так же ожидает подборка свежайших автоновостей и увлекательное интервью с приглашенной звездой, а возможно и не одной. А кто это будет, и какой бюджетный автомобиль предстоит протестировать звезде на треке Top Gear — вы увидите в 4 выпуске 11 сезона.

Top Gear’s guide to: GT-R

This is the production-spec Nissan GT-R50 Italdesign

Godzilla’s 50th birthday present still looks spectacular, and deliveries are on the way

Nissan GT-R Nismo vs Lexus RC F Track Edition

Can a track-honed Lexus finally vanquish the all-conquering Godzilla?

Can you road trip the £1million Nissan GT-R50?

Fifty years of Nissan GT-R development culminates in a £1million, gold-tinted road trip

Opinion: Nissan’s GT-R is a better all-weather car than the Audi RS6

We suspect this argument might get a little shouty.

Hurrah! Mr GT-R wants to keep working on faster Godzillas

TG chats to Tamura-san about his plans for the ageing, brilliant R35

The new Nissan GT-R Nismo costs £174,995

£175k on Nissan’s ultimate GT-R, or extra for AMG’s ultimate, um, GT R?

Читать еще:  Заправки Лукойл На Трассе М4 Дон.

Nissan’s 50th anniversary GT-R costs over ninety grand

Want your Nissan GT-R in Skyline-alike Bayside Blue? Prepare to cough up

TG drag races: NSX vs Litchfield GT-R

Time for a Japanese battle royale as a hybrid supercar takes on Godzilla on steroids

Holy moly, look at this Nissan GT-R’s spoilers

You want downforce? *This* is downforce. Meet the 1,600bhp hillclimb GT-R

Nissan GT-R at 50: what form will the next GT-R take?

7/7: After a week of celebrations, it’s time to peek into the crystal ball

Nissan GT-R at 50: what’s it like to own a GT-R?

6/7: TG speaks to three Skyline owners on their ownership experience

Nissan GT-R at 50: how to build the ultimate Nissan GT-R

4/7: we check out the goodies in Godzilla’s ‘N-Attack Pack’.

Yikes, it’s a new, lighter Nissan GT-R Nismo

The 600bhp hardcore GT-R gets even more hardcore. Good

Bayside Blue is back for the 50th Anniversary Nissan GT-R

Classic R34 Skyline colour returns for an even sharper GT-R birthday special

Nissan GT-R at 50: Top Gear’s best Skyline moments

3/7: the TG team’s most memorable experiences in Nissan’s supercar-slayer.

Nissan GT-R at 50: here’s every generation of GT-R

2/7: witness just how far the GT-R has come to be today’s 562bhp AWD nutjob

Nissan GT-R at 50: ten things you need to know

1/7: TG celebrates 50 years of the GT-R! Here’s your ultimate fact sheet.

Latest road tests

Skoda Superb Sportline review: 270bhp super-Skoda tested

McLaren Senna GTR review: 825bhp track racer tested

Isuzu D-Max XTR review: Ranger Raptor rival driven

Skoda Kamiq review: small crossover tested on UK roads

Shelby Mustang GT350 review: GT500’s baby brother tested

Mercedes-AMG GLB 35 review: 302bhp hot hatch SUV tested

Popular on Top Gear

No Time To Die trailer: seven things we learned

This is the production-spec Nissan GT-R50 Italdesign

Top Gear’s Top 9: the big grilles we actually like edition

There’s a new Nissan GT-R special edition

Japanese tennis ace is celebrated with 50 redecorated Godzillas

Should the new Nissan GT-R look like this?

Online designer has a stab at the next-gen Godzilla, with vivid results

Official: Nissan to build 50 units of the 711bhp GT-R50

Italdesign’s special Godzilla will sell for €990,000 a pop

Litchfield Nissan GT-R review: 631bhp super-coupe driven

Is the best tuned GT-R *not* the one with over a million horsepower? Maybe

Up close with the Italdesign Nissan GT-R 50

Yakisoba Bolognese might not appeal, but this Italian-Japanese dish does

Is this the cutest Nissan GT-R in the world?

What happens when you graft a GT-R’s face onto a convertible kei car? This.

Listen to the 711bhp Nissan GT-R50 at Spa

Video: want to hear what a tuned twin-turbo V6 sounds like? Thought so

The 711bhp Nissan GT-R50 could be built. For €900k

It’s coming to Goodwood, and if you like it, Nissan and Italdesign will build 50

Nissan has built a stunning 711bhp GT-R with Italdesign

‘This is not the next-gen GT-R’, says Nissan. It really should be though, says TopGear.

Be afraid of Japan’s new Nissan GT-R police car

Very Kind Person donates a Nissan GT-R for use by the Tochigi Police

TG on ice: Nissan GT-R vs Tesla Model S P100D

The future takes on the past in an icy tech-off between electric and internal combustion

Nissan GT-R vs Honda NSX

Top Gear’s Winter Games host a Japanese supercar grudge match, on ice.

Top Gear mag’s greatest cars — supercars

Small wonder these are the cars that decorate bedroom walls

Nissan held a massive party for the GT-R at Fuji

In pictures: 20th Nismo Festival at Mount Fuji honours the most famous Nissan of all

Nissan is building new spare parts for your old Skyline GT-R

Nismo Heritage scheme aims to keep R32 Skylines alive for the next generation

Will this 1,100bhp Nissan GT-R set a ‘Ring record?

Street-legal carbon-bodied Godzilla is shooting for a sub-seven minute Nordschleife lap

Driving Nissan’s remote-control GT-R/C

A full-size Nissan GT-R. operated by a PlayStation controller? Time to hit Silverstone

This website is made by BBC Studios Distribution.

Читать еще:  Форд Рейнджер Старт Продаж В России.

BBC Studios is a commercial company that is owned by the BBC (and just the BBC).

No money from the licence fee was used to create this website. The profits we make from it go back to BBC programme-makers to help fund great new BBC programmes. BBC is a trademark of the British Broadcasting Corporation. Logos © 1996.

TOP GEAR проехался по кольцу на Nissan GT-R. Он в десятке лучших супер-каров современности

На прошлой неделе по спутниковому телеканалу BBC на Японию шла трансляция популярнейшей английской передачи Top Gear, сообщает «GRT-World». В ходе демонстрировались заезды спорт-кара Nissan GT-R на тестовом кольце автомобильной передачи (отрывок Top Gear с тестовыми заездами можно посмотреть здесь).

Трасса Top Gear находится на территории аэродрома Тёрверстон, в длину маршрут с двумя петлями составляет 2,87 километра. Тест-пилот Стиг проверял скоростные возможности японского Nissan GT-R. Автомобиль прошел полный круг за 1 минуту и 19 секунд. Японские журналисты сопоставили этот результат с лучшими показателями автомобилей на этой трассе и выяснили, что среди десяти быстрейших супер-каров Nissan GT-R занимает 7 место.

Любопытно отметить, что два с лишним километра все автомобили проходят за время между 1 минутой и 17 секундами и 1 минутой и 20 секундами. Колебания в результатах составляют около 3 секунд, в то время как мощность автомобилей варьируется от 245 л.с. у Ariel Atom до 806 л.с. у Koenigsegg CCX.

Времена автомобилей на трассе TOP GEAR:
1. 1:17.3 — Ascari A10
2. 1:17.6 — Koenigsegg CCX (with «Top Gear Spoiler»)
3. 1:18.4 — Pagani Zonda F
4. 1:18.9 — Maserati MC12
5. 1:19.0 — Ferrari Enzo
6. 1:19.5 — Ariel Atom
7. 1:19.7 — Nissan GT-R
8. 1:19.7 — Ferrari 430 Scuderia
9. 1:19.8 — Lamborghini Murciélago LP640
10. 1:19.8 — Porsche Carrera GT

А вот результаты некоторых из этих авто, но уже с гоночного кольца в Нюрбурге.

Top Gear’s guide to: GT-R

This is the production-spec Nissan GT-R50 Italdesign

Godzilla’s 50th birthday present still looks spectacular, and deliveries are on the way

Nissan GT-R Nismo vs Lexus RC F Track Edition

Can a track-honed Lexus finally vanquish the all-conquering Godzilla?

Can you road trip the £1million Nissan GT-R50?

Fifty years of Nissan GT-R development culminates in a £1million, gold-tinted road trip

Opinion: Nissan’s GT-R is a better all-weather car than the Audi RS6

We suspect this argument might get a little shouty.

Hurrah! Mr GT-R wants to keep working on faster Godzillas

TG chats to Tamura-san about his plans for the ageing, brilliant R35

The new Nissan GT-R Nismo costs £174,995

£175k on Nissan’s ultimate GT-R, or extra for AMG’s ultimate, um, GT R?

Nissan’s 50th anniversary GT-R costs over ninety grand

Want your Nissan GT-R in Skyline-alike Bayside Blue? Prepare to cough up

TG drag races: NSX vs Litchfield GT-R

Time for a Japanese battle royale as a hybrid supercar takes on Godzilla on steroids

Holy moly, look at this Nissan GT-R’s spoilers

You want downforce? *This* is downforce. Meet the 1,600bhp hillclimb GT-R

Nissan GT-R at 50: what form will the next GT-R take?

7/7: After a week of celebrations, it’s time to peek into the crystal ball

Nissan GT-R at 50: what’s it like to own a GT-R?

6/7: TG speaks to three Skyline owners on their ownership experience

Nissan GT-R at 50: how to build the ultimate Nissan GT-R

4/7: we check out the goodies in Godzilla’s ‘N-Attack Pack’.

Yikes, it’s a new, lighter Nissan GT-R Nismo

The 600bhp hardcore GT-R gets even more hardcore. Good

Bayside Blue is back for the 50th Anniversary Nissan GT-R

Classic R34 Skyline colour returns for an even sharper GT-R birthday special

Nissan GT-R at 50: Top Gear’s best Skyline moments

3/7: the TG team’s most memorable experiences in Nissan’s supercar-slayer.

Nissan GT-R at 50: here’s every generation of GT-R

2/7: witness just how far the GT-R has come to be today’s 562bhp AWD nutjob

Nissan GT-R at 50: ten things you need to know

1/7: TG celebrates 50 years of the GT-R! Here’s your ultimate fact sheet.

Latest road tests

Skoda Superb Sportline review: 270bhp super-Skoda tested

McLaren Senna GTR review: 825bhp track racer tested

Isuzu D-Max XTR review: Ranger Raptor rival driven

Skoda Kamiq review: small crossover tested on UK roads

Shelby Mustang GT350 review: GT500’s baby brother tested

Mercedes-AMG GLB 35 review: 302bhp hot hatch SUV tested

Popular on Top Gear

No Time To Die trailer: seven things we learned

This is the production-spec Nissan GT-R50 Italdesign

Top Gear’s Top 9: the big grilles we actually like edition

There’s a new Nissan GT-R special edition

Japanese tennis ace is celebrated with 50 redecorated Godzillas

Читать еще:  Afu С Электронным Распределением Тормозных Усилий.

Should the new Nissan GT-R look like this?

Online designer has a stab at the next-gen Godzilla, with vivid results

Official: Nissan to build 50 units of the 711bhp GT-R50

Italdesign’s special Godzilla will sell for €990,000 a pop

Litchfield Nissan GT-R review: 631bhp super-coupe driven

Is the best tuned GT-R *not* the one with over a million horsepower? Maybe

Up close with the Italdesign Nissan GT-R 50

Yakisoba Bolognese might not appeal, but this Italian-Japanese dish does

Is this the cutest Nissan GT-R in the world?

What happens when you graft a GT-R’s face onto a convertible kei car? This.

Listen to the 711bhp Nissan GT-R50 at Spa

Video: want to hear what a tuned twin-turbo V6 sounds like? Thought so

The 711bhp Nissan GT-R50 could be built. For €900k

It’s coming to Goodwood, and if you like it, Nissan and Italdesign will build 50

Nissan has built a stunning 711bhp GT-R with Italdesign

‘This is not the next-gen GT-R’, says Nissan. It really should be though, says TopGear.

Be afraid of Japan’s new Nissan GT-R police car

Very Kind Person donates a Nissan GT-R for use by the Tochigi Police

TG on ice: Nissan GT-R vs Tesla Model S P100D

The future takes on the past in an icy tech-off between electric and internal combustion

Nissan GT-R vs Honda NSX

Top Gear’s Winter Games host a Japanese supercar grudge match, on ice.

Top Gear mag’s greatest cars — supercars

Small wonder these are the cars that decorate bedroom walls

Nissan held a massive party for the GT-R at Fuji

In pictures: 20th Nismo Festival at Mount Fuji honours the most famous Nissan of all

Nissan is building new spare parts for your old Skyline GT-R

Nismo Heritage scheme aims to keep R32 Skylines alive for the next generation

Will this 1,100bhp Nissan GT-R set a ‘Ring record?

Street-legal carbon-bodied Godzilla is shooting for a sub-seven minute Nordschleife lap

Driving Nissan’s remote-control GT-R/C

A full-size Nissan GT-R. operated by a PlayStation controller? Time to hit Silverstone

This website is made by BBC Studios Distribution.

BBC Studios is a commercial company that is owned by the BBC (and just the BBC).

No money from the licence fee was used to create this website. The profits we make from it go back to BBC programme-makers to help fund great new BBC programmes. BBC is a trademark of the British Broadcasting Corporation. Logos © 1996.

Nissan Patrol с начинкой от GT-R, обогнавший Porsche 918

Первый сезон шоу The Grand Tour был переполнен яркими кадрами, а вот некоторым не хватало тёмных. Что бы вы ни думали об этом шоу, один из его эпизодов выделяется сильнее других; тот самый, в котором Ричард Хаммонд за рулём Porsche 918 Spyder соревновался с Nissan Patrol.

Во время этой гонки монолитный Patrol каким-то образом умудрился буквально размазать 887-сильный гибридный гиперкар, и теперь мы знаем как. Под кузовом Patrol скрывается сильно доработанная начинка Nissan GT-R.

Команда 1320 Video недавно побывала в Дубае, чтобы поразглядывать этот чумовой Patrol в подробностях, а также постаралась выяснить, как же его смогли сделать таким впечатляюще быстрым.

В кузове прячется ходовая часть и двигатель, целиком позаимствованные у Nissan GT-R, но вот объём двигателя модели VR38 был увеличен до 4,1-литра мастерами T1 Racing Development. Практически всю начинку двигателя поменяли, и теперь его отдача составляет 1900 лошадиных сил на колёсах. Кроме того, на этот Patrol также поставили коробку передач от GT-R, а также ступицы, карбон-керамические тормоза, привода и задний подрамник.

Интересно, что даже салон в сборе перекочевал из Nissan GT-R, хотя я думаю, что вы и сами узнали эту панель приборов, руль и центральную консоль.

Когда-то о нём никто не знал, но теперь это один из самых известных Patrol в мире.

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector